Thursday 19 July 2012

~RaMADhAN KemBALi...~

 Mohor Besar & Majlis Raja Raja Malaysia telah mengistiharkan bahawa anak bulan tidak kelihatan dan telah menetapkan tarikh bermula puasa untuk seluruh negeri di Malaysia jatuh pada hari Sabtu 21 hb Julai 2012

assalamualaikum semua...

sedey...gembira ..terharu...terkilan...semuanya ada... dalam hati kecil ini.. kalau digabungkan dinamakan

GERAMJI... itu waktu aku blajar dulu.. apabila semua perasann digabungkan 

maka jadilah satu pekataan iaitu GERAmji...

tapi bukan itu yang aku ingin perkatakan.... sebaliknya... ingin menceritakan kedatangan

ramadhan yang sangat aku rindui ini.. tapi.........

abah tetap tiada lagi disisi.. hanya aku boleh bekalkanya Alfatihah dan doa2 yang diajar ketika aku kecik

dulu...........


walaubagaimana pun aku kena kuat..kena jalankan tanggung aku sebagai seorang anak

dan menjalankan perintah2 yang disuruh dan dipertanggungjawabkan kepada aku.. sehinggalah ramadhan 

kali ini muncul kembali... 

dan di kesempatan ini aku ingin memohon maaf kepada semua yang mengenali diri ini.. semua yang pernah

hadir dalam diri ini... supaya aku lebih bersyukur dan diberi peluang  masih benafas buat ramadhan kali ini.....



~ramadhan kali ke 2 aku tetap sunyi tanpa abah.... semoga aku tabah mengharungi liku2 kehidupan dan


dapat menjayakan ramadhan buat kali ini dan seterusnya.... amin....~



~seseorang anak tidak akan mengatahui pentingnya ibu bapa sehinggalah mereka telah tiada~


~hamba~










No comments:

Post a Comment