Wednesday 9 May 2012

Ya Allah Ya Tuhanku...



Ya Allah Ya Tuhanku.....
kenapa aku berbaring diatas katil ini..bukankah sepatutnya aku dilapikkan dengan tilam yang sangat empuk...katil buaian yang berayun lembut..diselimutkan dengan kain selimut yang sejuk...Ya Allah... kenapa takdir aku begini??.. kenapa aku diperlakukan sebegini Ya Allah.......

YA Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...
aku besyukur bahawa Engkau telah mengizinkan aku untuk melihat bumimu Ya Allah.. kau kurniakan aku seorang ibu dan seorang ayah... tapi kenapa aku diperlakukan sebegini rupa Ya Allah..... susu yang diberi.. kenapa melalui wayar-wayar yang bersirat masuk melalui tubuhku Ya Allah??...
apa salahku Ya Allah.....

Ya Allah....
kenapa badan-badan  ku sakit?...pancaindera yang kau berikan padaku semuanya sakit-sakit?? .. aku x tahu kenapa aku diperlakukan sebegini rupa Ya Allah??.....
aku belum mengerti apa yang belaku kepada diriku Ya Allah.... aku hanya mampu menagis sahaja Ya Allah....

Ya Allah...
seandainya ini ditakdirkan untukku Ya Allah... aku bersyukur diatas pemberianmu kepadaku Ya Allah..
engkau maafkanlah hamba-hambamu yang soleh dan solehah diluar sane..yang berjaya menghantar aku kedalam wad ini dan berjaya memuaskan nafsu amarahnya untuk dilepaskan padaku Ya Allah....
Ya Allah...sungguh besar dugaanmu kepadaku Ya Allah.. aku belum mengerti akan dunia ciptaanmu ini lagi..aku  belum mengerti ape yang sedang diperlakukan untukku lagi.. aku belum mengenal ibu dan ayahku lagi..tapi sebaliknya aku disepak di pukul sebegini rupa..apa salahku Ya Allah???..
ape yang telah ditakdirkan olehMu... amat perit untuk ku lalui di bumimu yang indah ini Ya Allah...

sesungguhnya Engkau lebih Maha Mengetahui.......

Kepadamu ku Berserah dan Bersujud...

Ya Allah Ya Tuhanku...selamatkanlah adik ini dari sebarang malapetaka yang tidak diingini...selamatkanlah dia di dunia dan diakhirat....

'' Selamat Hari Ibu........................................................................"



No comments:

Post a Comment